Tuesday, June 30, 2009

Presiden PAS tempelak BN, cuba pecah-belahkan Pakatan Rakyat

Enter your search terms Submit search form
Web HarakahDaily


Rabu 1 Julai 2009 | 8 Rajab 1430 Hijrah
Presiden PAS tempelak BN, cuba pecah-belahkan Pakatan Rakyat
Muhammad Arif Ismail
Wed | Jul 01, 09 | 9:07:32 am MYT
KELANA JAYA, 1 Julai (Hrkh) - Presiden PAS Tuan Guru Dato' Seri Abdul Hadi Awang menempelak usaha yang dilakukan oleh Barisan Nasional (BN) yang diketuai oleh Umno untuk mewujudkan perpecahan dalam Pakatan Rakyat.


Menurutnya, BN berusaha untuk melaga-lagakan setiap parti dalam Pakatan Rakyat dan perhimpunan malam tadi PAS menempelak tohmahan yang dilemparkan oleh parti pemerintah itu.

"Perhimpunan ini juga menjadi bukti perpaduan dalam Pakatan Rakyat masih kuat dan saya mengucapkan terima kasih kerana kehadiran saudara dan saudari pada malam ini ke dalam satu majlis perhimpunan ini untuk menunjukkan betapa Pakatan Rakyat dapat melakukan satu pembaharuan...perkara ini tiada dalam BN.

"Umno dan BN bergelut dengan pelbagai krisis lebih dari 20 tahun, tidak boleh selesai, termasuk krisis yang berlaku dalam parti kompenannya," katanya dalam ucapan Himpunan Perdana Perpaduan 100,000 Pakatan Rakyat semalam.

Letihlah Tok Guru Haji Hadi sini cakap gini sana cakap gitu.Islam dan diwartakan untuk Tok Guru-guru PAS dan Pkatan Rakyat.Syurga pun Tok guru dah beli dah jual. Perpaduan sama islam pun tok Guru dah pun beli dan diniagakan di alam ini.Tahi minyak Trengganu dan kelantan sedang dijalankan untu royarti Pakatan Rakyat.Pakatan Rakyat bersatu masa nak raya aja lepas raya 40 hari buat kerja masing-masing.

PAS dan Pakatan Rakyat tak akan berpecah masa ni. DAP akan gunakan perpaduan mereka untuk perjuangan kaum Cina dalam menghuru harakan negera.Dengan suara rakyat melalui Pilihanraya agar sukar untuk mereka memporak perandakan rakyat.Tak usah ikutlah negera lain adakan perhimpunan besar-besar kemudian hentam kita tuduh kita dapat apa malah merugikan masa,wangringgit dan tenaga dalam melayan kerenah Tok Guru-tok guru mansum ni.

Siapa pulak nak memecahkan perpaduan pakatan.Buang masa taada sebab tak dapat apa-apa langsung.Jadilah tok guru yang mula nak padu dia yang mula pecah pun tok gurulah juga.Kita kenal to guru bukan baru ni bak cakap kosong dia lah dah tersepit ganyang dok Dato Seri Anwar dan Lim Kit Siang dah hilang perjuangan dan perpaduan.

No comments:

Post a Comment