Friday, June 26, 2009

Rakyat dizalimi,negeri PKR didiskriminasi

Rakyat dizalimi, negeri Pakatan Rakyat didiskriminasi - Anwar
Mohd Khalil Abdullah
Fri | Jun 26, 09 | 8:43:05 am MYT
KUALA LUMPUR, 26 Jun (Hrkh) - Kerajaan dibidas kerana melakukan diskriminasi terhadap negeri-negeri di bawah pemerintahan Pakatan Rakyat kerana diberikan peruntukan perkapita paling rendah.


Menurut Ketua Pembangkang, Dato' Seri Anwar Ibrahim, peruntukan yang diberikan kepada negeri-negeri seperti Pulau Pinang, Kedah, Selangor, Perak dan Kelantan jelas menunjukkan wujud diskriminasi daripada kerajaan persekutuan di bawah kekuasaan Barisan Nasional.

"Ada beberapa perkara yang harus diberikan perhatian oleh Kementerian Kewangan dalam keadaan kita menghadapi kemelut sekarang. Pertama, peruntukan yang diberi kepada negeri-negeri jelas menunjukkan sikap dendam kesumat masih berterusan.

Kesian PKR dan rakan-rakannya di Parlemen letih bercakap pasal peruntukan yang diberikan negeri tadbiran mereka.Patut syukur bagi juga.Sepatutnya tak payah langsung.Ketua Pembangkang kan tau cara nak urus negara. Ala lima negeri tu kecil aja tentu Dato Seri boleh bereskan.Rakyat ke lima-lima negeri kena taulah ni BN memerintah kalau Pakatan entahlah.Cuma tanya rakan kita di tempat mereka abuk taada.

Teruskan tekanan ni mereka cakap aja untuk rakyat cari kewangan untuk bela rakyat tak ta memalukan aja. Dah handal niagalah sendiri jangan tanyalah yang BN buat komen pun dan tak guna.Ikut BN lah.Sabar Dato Sri dan rakan-rakan PKR tunggu dulu bla dah cukup 2/3 parlemen nanti buat sebagaimana dicakap.Buktikan kat Kelantan,Pulau Pinang,Selangor dan Kedah.Mana ada dendam PKR tak pernah lagi memerintah Negara.

Agihan Kerajaan BN hari ini adalah untuk rakyat dan 1 Malaysia.Bukan agihan untuk pemimpin Pakatan rakyat yang sombong,bongkak dan payah nak berunding.Kami sentiasa bersama YAB Dato Sri Perdana Menteri.Pedulikan mereka. Talian hayat Pakatan Rakyat masih dalam bara DAP.

No comments:

Post a Comment