Saturday, June 27, 2009

UMNO MAHU GUNA TENTERA MENANGI P/RAYA

Enter your search terms Submit search form
Web HarakahDaily


Ahad 28 Jun 2009 | 5 Rajab 1430 Hijrah
Umno mahu guna tentera menangi p'raya Manek Urai
Abdul Aziz Mustafa
Sat | Jun 27, 09 | 9:58:01 pm MYT
KUALA LUMPUR, 27 Jun (Hrkh) - Tindakan Umno yang mahu menggunakan tentera untuk memenangi pilihan raya kecil Manek Urai disifatkan bacul oleh Naib Presiden PAS, Datuk Mahfuz Omar.

Beliau menuntut Umno supaya tidak bersikap bacul dengan menyalahgunakan sumber-sumber ketenteraan dalam pilihanraya.

Untuk mengalahkan calon PAS di Manek Urai, Umno akan membawa masuk Angkatan Tentera Darat untuk meraih undi daripada penduduk, kata Mahfuz.

Ketika mendedahkan perkara itu dalam Dewan Rakyat, Ahli Parlimen Pokok Sena itu mengemukakan pertanyaan kepada Timbalan Menteri Kewangan II, Datuk Dr Awang Adek Hussin yang juga Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan Umno Kelantan mengenai perkara itu.

KALAU ya pun jangan marah.Kito kesian orang kelantan yang dahagakan pembangunan.Harapkan demo taada apa pun. Semua omong dan janji kosong.Mana PAS bangun bersama islam.Kita diugut gertak dicaci dicap sebagai tak islam gonalah nak bela kita kat sini. Kerja amal tentera ni kita sini alu-alukan walaupun masa Pilihanraya atau bila-bila masapeduli apa.Mahfuz tu poraklah cakak aja.

BN ta ada tali hayat macam PAS da PKR kita gunakan jentera kita yang ada.Nanti dah tak memerintah macam Perak tu kan susah kena pakai liltan kepala bubar dewan dan sebagainya.Nak guna ayah pin dan kominis Tok guru dah khabar tak ikut nabi jadi biarlah kita bantu pembangunan kelantan yang sedang ketinggalan lee ni.Pasal tentera kita perlu minta bantu apa tah lagi masa kini BN yang kuasai.Salah semuanya salah bagi pandangan Pakatan.Kita kata oklah susah apa jangan mengundi hantu dah lah.

Pasal khidmat tentera ni kerja amal jangan jadi susah dia tak tembak orang sedang sembhyang dalam masjid.TENTERA nak bawa kapalterbang,kereta kebal dan lain-lain peralatan ta apa sekurang-kurang nya Pakatan tau kita ada kekuatan yang boleh kita laksnakan macam negera-negara jiran kita kalau degil sangat ya.

No comments:

Post a Comment