Thursday, June 25, 2009

HAPUS SEGERA PPSMI

Hapus segera PPSMI - Pemuda PAS
Roy Rasul
Thu | Jun 25, 09 | 1:22:57 pm MYT
KUALA LUMPUR, 25 Jun (Hrkh) - Dewan Pemuda PAS Pusat, mendesak kerajaan menghapuskan terus Pengajaran dan Pembelajaran Sains dan Matematik dalam Bahasa Inggeris (PPSMI).

Ketuanya, Ustaz Nasrudin Hassan berkata, ini kerana kerajaan akan mengumumkan keputusan menyeluruh berhubung kontroversi pelaksanaan dasar PPSMI awal Julai ini.

"Sebagaimana didedahkan Menteri Pelajaran, Tan Sri Muhyiddin Yassin di Parlimen baru-baru ini akan membuat pengumumannya dan ini adalah jaminan yang konkrit pernah disampaikan kerajaan," ujar dalam satu kenyataan kepada Harakahdai

Ustaz jangan pening ni kerja BN taulah kami buat.Ngapa selama ni pelajar kita tak berjaya kerana PPSMI. Kita disini tak masalah pun malah pelajar-pelajar kita boleh menguasainya.Sistem yang ada ini kita make up lagi biar lebih lawa dan kemas lagi tanpa tinggalkan bahasa ibunda kita.

Kita dikampong bangga pelajar luar bandar boleh menguasai taklah 100% tapi lama jadi juga. Kalau sabit benda ni beiya sangat sampai nak berarak ke Istana dan jalan-jalanraya tak payahlah. Kami kampong taada hal lalu. Semuanya cari kesempatan cari publisiti politik masing-masing.

Kita sabar Kerajaan BN taulah buat kerja payahlah paksa-paksa ramai cerdik pandai yang akan bantu berikan pandangan ,pertunjuk dan keadah-keadah bagi mempetingkatakan lagi Bahasa Malayu dan Bahasa Inggeris.Kami yakin apa jua keputusan nanti adalah untuk kebaikan bersama demi negara. Kita lupa soal politik kita sokong kerajaan bagi mempertabatkan bahasa ibunda kita tanpa merubah beberapa kepentingan anak bangsa kita.

No comments:

Post a Comment