Monday, June 29, 2009

CALUN BN YAKIN PELUANG CERAH DIMANEK URAI

Calon BN yakin peluang cerah di Manek Urai

KUALA KRAI: Ketua Pemuda Umno bahagian Kuala Krai, Tuan Aziz Tuan Mat, yang akan mewakili Barisan Nasional (BN) pada pilihan raya kecil Manek Urai, berharap semangat ditunjukkan semua ahli dan penyokong BN ketika namanya diumumkan sebagai calon kelmarin, dapat diterjemahkan kepada kemenangan pada hari pengundian 14 Julai ini.

Beliau berkata, sebagai anak tempatan yang memahami budaya dan masalah masyarakat setempat, apa lagi sering berurusan dengan penduduk sepanjang bertugas sebagai pegawai Lembaga Kemajuan Kelantan Selatan (Kesedar), BN seharusnya boleh mencipta
Ada kemenangan walaupun Manek Urai dianggap sebagai kubu kuat Pas.

Kali ini ada perubahan dan kelainan bagi BN semangat perpaduan dan kerjasama kalangan UMNO Bahagian Kuala Krai menyakinkan ada persefahaman untuk bantu calun BN.Sokongan daripada pengundi muda nyata dengan calun BN yang masih muda dan merupakan Ketua Pemuda Bahagian yang telah pun berikan khidmat bakti semasa bertugas di Kesedar. Anak tempatan yang punyai keluarga yang ramai dan rakan-rakan sepermainan.

Jentera-jentera Parti BN yang diterajau YAB Tan Mahyuddin Yassin,YB.Dato Mustaffa Mohamad dan pemimpin-pemimpin UMNO Kelantan ada kesepakatan dalam gerak kerja Pilihanraya.Bala jentera Pemuda,Wanita dan Puteri bertumpu dalam gerakan rumah-kerumah dan keluarga angkat menarik perhatian pengundi.

Walaupun sukar dan merupakan kubu PAS usaha yang dibuat ada persaingan yang mengalakan.Dengan berapa isu yang dibangkitkan oleh PAS dan Pakatan melebelkan UMNO BN Ajaran Sesat,komunis,isu membangun bersama islam dan negera Kebajikan pembangkang mula goyah pemimpin mereka mula pening dengan mengadu dumbakan beberapa isu-isu yang kertelaluan mengakibat pengundi berubah sikap bersama dengan BN kembali.

Peringatan juga kepada jentera BN saat akhir sehari pilihanraya semua kekuantan PAS Pakatan akan turun keManer Urai bagi menghuru harakan pengundi dengan beberapa gelagat dan budaya samseng bekombo dengan berarak kenderaan motor dan kereta disepanjang jalan.Muslimah mereka menyerang rumah-kerumah dengan risalah-risalah kempen saat akhir.Kawasan-kawasan Pondok panas dan tempat pengundi parti mereka akan gunakan sepenohnya dari mula mengundi sehinggalah tamat mengundi.

Pengalaman dibeberapa Pilihanraya baru-baru ini di Terengganu,Permatang Pauh,Gelugor dan lain-lain kita jadi panduan.Dengan kekuatan bala jentera BN kita perkemaskan kita janakan,kita semarakan kita kotakan dengan berkerja dalam satu pasukan BN pasti jaya . Ayuh kawan-kawan kita sauk panggilan perjuangan untuk agama,bangsa dan negera pada sehari sebelum pilihanraya beramami-ramai gempur maner urai

No comments:

Post a Comment