Saturday, July 11, 2009

ISA:BN tidak wajar dimaafkan, mangsa dianiaya dan dizalimi

KUALA LUMPUR, 11 Julai (Hrkh) - Penggunaan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) oleh pemerintah Barisan Nasional (BN) di negara ini tidak boleh dimaafkan.


"Ia menganiaya mangsanya apabila dinafikan hak bersuara dan membela diri,"tegas Ahli Jawatankuasa PAS Pusat, Mohamad Sabu apabila bersetuju dengan pandangan Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Dato' Nik Abdul Aziz Nik Mat yang menyifatkan kezaliman akta itu tidak boleh

Kena dia zalim.Dah tau benda salah dan menyusahkan kenapa dok buat huru hara.Amaran dah diberikan premit taada masih nak himpun juga kat mana-mana.Himpunan tu nak ikut macam negera-negara lain.Bila tak puas hati nak cari publisiti atau bela sesuatu kita berarak.Kalau dihalang kita lawan biar sampai ditahan polis atau ISA.Mana adilnya kita buat susah bila ambil tindakan kita disalahkan.

Mungkin nanti kalau melampau sangat kita tembak aja tak perlu tahan-tahan lagi.Mana nak ikut akta yang dibuat dalam parlemen nak hapus nak pinda kena bawa dalam Parlemen weh. Kalau tak kuat tulah bawah kat jalanan ,berhimpun dan sebagainya kononya suara rakyat.

ISA yang ada sekarang perlu dikekalkan dengan menambah baik lagi apa yang kekurangan.Tak perlu kita hiraukan suara minoriti tu kita layan dia buat hal lagi malah menyusahkan lagi.Mana-mana yang mempersoalkannya kita bungkus.Bukan zalim kita tolong dia berehat dan bertenang semasa dalam tahanan.Kalau kat luas ni dia tak selesa.Kat sana dia diitiraf sebagai perjuang.Makan tidur kerajaan tanggung.

1 comment: