Saturday, July 11, 2009

Anwar buat janji selesaikan isu Kampung Buah Pala - DAP

PULAU PINANG 11 Julai - Bukan DAP tetapi Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim yang membuat janji untuk menyelesaikan kemelut tanah di Kampung Buah Pala.

Itu penjelasan Timbalan Pengerusi Pemuda Sosialis DAP negeri, R.S.N Rayer berhubung isu berkenaan apabila Penolong Setiausaha Pertubuhan Penduduk Kampung Buah Pala, C. Tharmaraj berterusan menyalahkan kerajaan negeri Pulau Pinang.

Katanya, DAP memang ada membuat janji menyelamatkan Kampung Buah Pala pada pilihan raya umum tahun lalu, namun pihak pertama yang berbuat demikian adalah Anwar sendiri.

Dah jadi darah daging nak selesai semua masalah tapi taada pun cakap aja. Pasal pidato jual ubat,adu dumba itu kerja Dato Seri Anwarlah.Padanlah penduduk Kampong Buah Pala kena tipu.Harapkan hujan air tempayang dibuangkan.Ada tempat berpaut sebelum ni tak pakai kelambu yang ada yang selama ini kita guna dibakarkan kerana termakan janji Pakatan Rakyat.

Yang sonangnya Dato Seri Anwar jugalah.Orang Kampong Buah Pala juga yang merana.Sebab tulah kita kena ingat dan jangan mudah lupa kepada orang yang telah pun buat jasa.NI nampak yang pandai cakap bohong ja kita bantu.

Sebenarnya tak payah nak gaduh-gaduh dengan kerajaan negeri tu kita ikut aja. Apa nak pening-pening menyusahkan aja.Terimalah apa yang ditawarkan tu.Dia bayar tak payah jangan fikirkan kita ikut pemerintah hari ni yang telah pun kita sendiri pilih.Tak perlu minta simpati Kerajaan Persekutuan. Sekurang-kurangnya kita dah selsesa.Inilah Negara Kebajikan Dato Seri Anwar weeh

No comments:

Post a Comment