Tuesday, July 7, 2009

KPI menteri akan diumum

PUTRAJAYA 6 Julai - Petunjuk Prestasi Utama (KPI) yang diperkenalkan bagi menilai prestasi barisan menteri, timbalan menteri dan pegawai kanan perkhidmatan awam akan diumumkan tidak lama lagi.

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, turut diumumkan kelak Bidang Keputusan Utama (KRA) yang akan menjadi keutamaan kerajaan untuk tahun-tahun mendatang.

Cukup kagum dengan berkembangan KPI untuk Menteri-menteri,Ketua-ketua Kementerian ,Jabatan-jabatan dan semua kakitangan.Keadaan ini menghubungkan Kalangan Politik dan Pentadbiran kerajaan yang telus.Hubungan kakitangan Awam dan Swasta juga makin hari dapat dipertinkatan.

Prestasi semua lapisan ini mencerminkan kepada rakyat hasil kerja yang berkualiti yang sebelum pada ini akan kuang merangsangkan.Kesungguhan YAB Perdana Menteri perkenalkan KPI mendapat pandangan positive daripada rakyat dan dialu-alaukan.

Bagi yang pelik sikit ialah pasukan pemantau dan Kabinet bayangan Pakatan Rakyat yang diketuai oleh Dato Seri Anwar.Tak payahlah Dato Seri buangmasa aja. Tumpukan kepada negeri yang dikuasai Pakatan Rakyat.Kotakan janji-janji dalam menesfesto,perhimpunan 100 ribu,ceramah-ceramah dan lain-lain.Betul KPI Exco-exco di Selangor,Pulai Pinang,Kedah ,Kelantan dan KPI pakatan rakyat yang menghuru harakan negara.

No comments:

Post a Comment