Saturday, July 11, 2009

Cari populariti guna isu perkauman

TEMERLOH 11 Julai - Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk S. K. Devamany menyelar sikap Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Kota Alam Shah, M. Manoharan yang menggunakan isu perkauman untuk mencari populariti.

Beliau yang juga Bendahari MIC menegaskan, tindakan Manoharan itu yang menggunakan isu pemakaian songkok oleh Speaker Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor, Teng Chang Khim boleh menggugat perpaduan antara kaum yang sedia terjalin sejak sekian lama.

Katanya, soal hak, kedudukan agama dan budaya sesuatu kaum di negara ini sememangnya telah termaktub dalam Perlembagaan dan ia perlu dihormati semua pihak.

Apa ni hero tamil mau.Itu India lagi baik pi baliklah.Ini Malaysialah tak mau ikut boleh jalanlah.Nak jadi hero bukan kat sini.Baru jadi speaker dah belagak hebat.Kalau perintah ni negera lagi belit pada ular. Nilah harapan hero-hero Pakatan Rakyat.Kalau bosnya Dato Seri Anwar tak pakai undang-undang negera ini paria lagi gilalah.

YAB Menteri Besar Selangor apa nak kata sekarang.Itu india sudah naik kepala.Kasi balik kampong buah pala .Tak hurmat KBDYM Sultan Selangor.Mana Melayu kat Pakatan Rakyat ini orang sudah buat kacau.Selangor punyai pengundi masih lagi tidur dengan hayalan dan janji-janji manis.Ni macam mari pi itu Batu Caves kita kasi makan daun pisang sama tu Melayu Selangor.Daud Pisang special Dato Seri Anwar belanja makan.Itu Tok Sami kasi halal pasal PKR punya pasal lah.

No comments:

Post a Comment