Thursday, July 2, 2009

DEWAN CELA LAPAN YB PEMBANGKANG

NASIONAL Dewan cela lapan YB pembangkang
Oleh Anwar Hussin, Nazura Ngah, Norliza Wasilan dan Fatin Hafizah Mohd Shahar
bnews@bharian.com.my
LAPAN Ahli Parlimen pembangkang ditegur, manakala empat Ketua Pemuda Umno bahagian dari Selangor didenda RM1,000 setiap seorang selepas Dewan Rakyat meluluskan usul Jawatankuasa Pilihan Dewan Rakyat mengenai aduan Karpal Singh (DAP-Bukit Gelugor) yang mendakwa dikasari dan dihalang memasuki Dewan pada 26 Februari lalu.

Lapan Ahli Parlimen itu ialah lima saksi kejadian dan tiga ahli jawatankuasa kerana gagal menghadiri mesyuarat jawatankuasa dan membantu siasatan.

Lima saksi kejadian ialah Karpal, Fong Po Kuan (DAP-Batu Gajah), Lim Lip Eng (DAP-S
Segambut), N Gobalakrishnan (DAP-Padang Serai) dan Fong Kui Lun (DAP-Bukit Bintang).

Karpal selaku saksi dan mangsa tak hadir,Gitu juga 3 orang daripada Jawatankuasa tarikh diri dalam isu ini.Yang pelik tu dewan belum agi bentang isu ini Lim Kit Siang dah buka dewan adakan sidang akhbar.

Peringatan kepada Karpal Singh supaya tidak mencelakan lagi Pemuda UMNO.Syabas Pemuda UMNO yang telah berani ambil tidakan.Amat dialukan juga kepada rakan Pemuda UMNO jika timbul lagi perkara ini Pemuda akan mengambil tindakan dan sebarang kemngkinan ini tanggung jawab mereka yang memulakan.

Keceluparan Karpal Singh,Lim Kit Siang dan pemimpin DAP dalam apa jua isu memang mendukacitakan orang Melayu.Mereka patut dikenakan akta hasutan ISA yang boleh berlaku perpecahan kaum.Kekalutan,tiada adap semasa didewan Parlemen,sikap kurang ajar amat perlu sekali Speaker mengantong kehadiran mereka.

Bangkit dan sedarlah umat Melayu bangsa lain bawah DAP mula mencabar kita,mempersoalkan,mencelakakan kita,mempersendakan kita di Dewan mulia dan sebagainya.Perlukah kita bersekongkong,bertuankan mereka,takut dan sebagainya sedangkan bumi Malaysia ini bumi kita. Ayub kawan kita langsaikan sengketa ini dengan bertindak lebih angresif lagi menentang Pakatan Rakyat yang membela dan memberi ruang kepada mereka.

No comments:

Post a Comment