Wednesday, July 8, 2009

‘Tak apa kalau Najib tak mahu jumpa’

KOTA BAHARU 7 Julai – Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat akur dengan keputusan Presiden UMNO, Datuk Seri Najib Tun Razak yang menolak pelawaannya untuk mengadakan pertemuan dan debat secara terbuka antara Pas-UMNO.

Nik Abdul Aziz, yang juga Menteri Besar Kelantan berkata, terpulang kepada Najib sama ada ingin menerima atau tidak pelawaannya kerana bagi beliau, tugasnya untuk mengajak seseorang mencari jalan kebenaran atau pendakwah dianggap sudah selesai.

Eloklah debat tu taada.Cara bil hikmah(kebijaksanaan)kat Kelantan cara Tok Guru tu pun kalau tuhan terima.Ikut cara nasihat melalui ceramah,usrah,kuliah sistem intenet dan lain-lain tak comel banyak megnhentam,mengfitnah adu dumba dan sebagainya.Masaalahnya kerja tuhan tok guru dah ambil alih.Orang ni islam yang ni ajaran sesat ayah pin dan komunis jangan lebelkan gitu.

Bak lain angkat songkong kat tok guru.Bagi kepentingan diri banyak buah sulit tok guru guna.Ta apa tok guru amanah yang dipikul akhir-akhir ini merupakan tanda-tanda akhir dunia ni.Kemaafan dengan tuhan diampunkan dengan kita sama-sama manusia terserah pada tok gurulah.

Banyak lagi jalan lain .YAB Dato Seri Najib Tun Razak Perdana Menteri baru aja jawat jawatan tersebut dah ajak debat.Gunalah kaedah terbaik dengan bil hikmah,nasihat dan sebagainya.Tak ngam pun Kelantan BN bantu juga. Kalau Pakatan Rakyat lagi banyaknya bantu Kelantan kot.

No comments:

Post a Comment